Page 45 - Inzynier i Fizyk Medyczny 2.2012

Basic HTML Version

Inżynier i Fizyk Medyczny 2/2012 vol. 1
artykuł
/
article
kontrola jakości
/
quality control
System cyfrowy DIVARIO CR-F
DivarioCR-F
jest idealnymrozwiązaniemdlawykonywania badań rentgenowskichwykorzystujących
technologię CR w szpitalach oraz prywatnych placówkach. System jest szybki, lekki, kompaktowy
oraz bardzo wytrzymały.
Skaner wyposażony został w oprogramowanie
dicomPACS®DX-R
, które zawiera wszystkie
niezbędne narzędzia służące cyfrowej akwizycji i przetwarzaniu obrazu. Oprogramowanie
dicomPACS®DX-R
umożliwia szybką i łatwą pracę, może zostać w łatwy sposób dostosowane do
indywidualnych życzeń i wymagań lekarza radiologa.
System Divario CR-F dostępny jest w kilku wersjach:
• Divario CR-F20: wydajność do 20 płyt na godzinę
• Divario CR-F40: wydajność do 40 płyt na godzinę
• Divario CR-F60: wydajność do 60 płyt na godzinę
• Divario CR-F80: wydajność do 70 płyt na godzinę
Charakterystyka systemu Divario CR-F:
• Niska waga: zaledwie 30kg.
• Pasywne chłodzenie urządzenia: brak hałasu w trybie czuwania, nie przyciąga kurzu, włosów itp.
• Wysoka wydajność: do 70 płyt na godzinę.
• Różne formaty kaset: 24x30cm / 35x43cm.
• Elastyczność: możliwość użycia systemu stacjonarnie lub mobilnie (przenośnie).
• Opcjonalnie: uchwyt ścienny – pozwala zaoszczędzić miejsce.
• Łatwy upgrade: przepustowość kaset może być łatwo zwiększony bez konieczności wymiany sprzętu
• Prosta konwersja do systemu DR: klienci mogą nadal używać tego samego oprogramowania,
wystarczy doposażyć system o panel DR.
• Wygodny transport: standardowe wyposażenie zawiera walizę na kółkach z wysuwanymuchwytem.
• Łatwa i intuicyjna obsługa
Koszt systemu DIVARIO CR-F już od 59 990,00 zł brutto.
Aby uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt.
TOMED Zaopatrzenie Medyczne
Ul. Związkowa 3B
20 – 148 Lublin
tel. 81 743 31 41, fax. 81 743 31 14
email: tomed@tomed.com.pl
www.tomed.com.pl
75
––
tworzeniezapisówzprzeglądów, kontaktówi ustaleńzklientem,
––
informowanie o odstępstwach i uzyskiwanie odpowiedniej
akceptacji od klienta,
––
traktowanie zmian, jak zawieranie nowej umowy,
––
informowanie o zmianach personelu nadzoru i wykonującego
badania.
Podczas wykonywania pomiarów laboratorium posiadające
akredytację powinno umożliwić klientowi wyjaśnianie wymagań
na bieżąco, poprzez uczestniczenie w badaniach jako obserwator
(o ile klient tego wymaga i nie jest to sprzeczne z zasadą poufno-
ści wobec innych klientów) oraz po pomiarach wysyłać do klienta
wyniki badań (protokoły pomiarowe), niezbędne dla weryfikacji.
Jeżeli wwyniku przeprowadzonej weryfikacji wykonanych pomia-
rów oraz dostarczonych protokołów pomiarowych klient stwierdzi
niezgodność w dostarczonej usłudze, laboratorium jest zobowiąza-
ne zapisami normy do rozpatrywania i załatwiania skarg od klientów
oraz wprowadzania działań korygujących (wykorzystywanie do do-
skonalenia systemu jakości informacji zwrotnych od klienta). Gdy
jakikolwiek aspekt badania lub wynik nie odpowiada procedurom
laboratorium lub uzgodnieniom z klientem, powinna zostać urucho-
miona procedura zawierająca ocenę przyczyn oraz wpływu niezgod-
ności na wiarygodność i wyniki pomiarów. Również istnieje zobowią-
zanie bezzwłocznego podjęcia działań korygujących i rozpatrzenia
warunków przyjęcia wykonanej pracy. Klient powinien być informo-
wany o fakcie wystąpienia niezgodności w usłudze pomiarowej oraz
że skutkiem tego jest anulacja wyników. Gdy ponowna ocena wska-
zuje na możliwość powtórzenia się nieprawidłowości, laboratorium
pomiarowe jest zobowiązane podjąć pełne działania korygujące.
Zarządzanie pracą laboratorium powinno uwzględniać czyn-
niki wpływające na prawidłowość i miarodajność badań:
––
czynnik ludzki,
––
warunki lokalowe i środowiskowe (warunki techniczne pra-
cowni, temperatura, wilgotność itd.),
––
metody badań i ich walidację,
––
wyposażenie pomiarowe,
––
spójność pomiarową,
––
pobieranie próbek,
––
postępowanie z obiektami badania/wzorcowania.
Wpływw/wczynnikówna całkowitą niepewność pomiaru jest zróż-
nicowany dla różnychmetod badań. Powinny być one brane pod uwa-
gę zarówno w Planie Jakości, jak i przy opracowywaniumetod badań,
szkoleniu i „kwalifikowaniu” pracownikóworazwyborzewyposażenia.
Personel laboratorium pomiarowego (nadzoru, wykonywania ba-
dań, raportów,ocen)musi reprezentowaćpotrzebnekompetencjedo:
obsługi wyposażenia, wykonywania pomiarów, oceny poprawności
wynikóworaz raportów. Powinien także posiadaćwiedzęwzakresie:
––
technologii stosowanej w produkcji opiniowanych urządzeń,
możliwych wad, ich skutków i skutków normalnego zużycia,
––
wymagań prawnych i normowych,
––
rozumienia znaczenia stwierdzonych odchyleń dla normal-
nego użytkowania.
Użytkownik/właściciel urządzenia/urządzeń radiologicznych
oraz osoba wykonująca pomiary powinny zapewnić prawidłowe
wykonywanie badań z punktu widzenia warunków środowisko-
wych (stan techniczny pracowni, osłony, klimatyzacja itd.), tak aby
reklama